Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Τελικά ποιόν και τι εξυπηρετούν τα υποχρεωτικά θέματα και τα «αθώα» τεστάκια στη σχολή μας;

Είναι γνωστό σε όλους μας το πόσο δύσκολο είναι να ανταπεξέλθουμε στο ασφυκτικό πλαίσιο σπουδών που έχει διαμορφωθεί στη σχολή μας. Υποχρεωτικές εργασίες, πρόοδοι, εργαστήρια, μαθήματα που όσο περνάν τα χρόνια όλο και δυσκολεύουν και πλέον κι υποχρεωτικά τεστάκια που πρέπει να περάσουμε για να μπορέσουμε να κάνουμε εργασίες. Έχει διαμορφωθεί λοιπόν στη Σχολή μας μια πραγματικότητα που ενισχύει την εντατικοποίηση και περιορίζει τον ελεύθερο χρόνο μας στο ελάχιστο, ειδικά σε μια περίοδο που πολλοί από μας δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά και ενδεχομένως αναγκάζονται να δουλεύουν ή να σπουδάζουν εξ'αποστάσεως. Αυτό δε συμβαίνει τυχαία αλλά είναι μια στοχευμένη κίνηση από πλευράς Υπουργείου και κυβέρνησης, που αναλαμβάνουν να υλοποιήσουν οι καθηγητές, έτσι ώστε να κάνουν τους φοιτητές πειθήνια όργανα, έρμαια στις βουλήσεις τους που δε θα ασχολούνται με την πολιτικοποίηση τους και τις συλλογικές διαδικασίες αλλά τουναντίον θα περνάν τη μέρα τους στα αμφιθέατρα και τις βιβλιοθήκες, θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους και αυτοσκοπός τους θα είναι η λήψη του πτυχίου τους. Όσο μικρές αλλαγές στον τρόπο που διεξάγεται η εξέταση στα μαθήματα περνάν αδιαμαρτύρητα, τόσο και εμείς θα συνηθίζουμε σ’ αυτήν την κατάσταση και θα καθίσταται πιο εύκολο να περάσει η εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, πτυχές της οποίας αποτελούν οι αλυσίδες μαθημάτων, τα προαπαιτούμενα και οι οροφές.

Τυπικό παράδειγμα καθηγητικής αυθαιρεσίας στη σχολή μας αποτελεί ο Κιμούνδρης που διδάσκει το μάθημα της Οδοποιίας I. Ο εν λόγω καθηγητής αφενός πολλές φορές έχει πολύ άσχημη συμπεριφορά απέναντι στους φοιτητές του, αφετέρου επιβάλλει πολύ ασφυκτικούς όρους υπό τους οποίους διεξάγεται η υποχρεωτική του εργασία. Τη φετινή χρονιά μπορεί όντως να μείωσε τον όγκο του θέματος αλλά εισήγαγε έννοιες πρωτοφανείς για τους Πολιτικούς Μηχανικούς όπως το υποχρεωτικό τεστάκι και τα εργαστήρια τύπου εξέτασης για τις τρεις φάσεις της εργασίας, στα οποία δεν έχει κόψει λίγους από εμάς. Ανάμεσα σε αυτά βάζει και χρονικά όρια παράδοσης ενώ πέρυσι έκοβε σωρεία φοιτητών για διάφορους λόγους από την καθυστερημένη παράδοση, μέχρι και την απάντηση από μη πανεπιστημιακό μέιλ και το μη ανέβασμα φωτογραφίας στο διαδικτυακό τόπο Βlackboard. 

Απέναντι σε τέτοιες κινήσεις πρωτοφανούς αυθαιρεσίας από πλευράς καθηγητών δεν πρέπει να μένουμε απλοί παρατηρητές, αλλά να εναντιωνόμαστε συλλογικά. Μπορεί φέτος ο Κιμούνδρης να νομίζει ότι μας τη χάρισε και «άφησε» αυτούς που έχουν κοπεί να ξαναδώσουν το τεστ(!) αλλά αν κι εφόσον η αλλαγή αυτή περάσει αναίμακτα κανείς δεν μπορεί να μας εγγυηθεί ότι την επόμενη χρονιά δε θα αποκλείονται φοιτητές από την εργασία και αρά να καθυστερούν 2 ολόκληρα εξάμηνα στις σπουδές τους. Και σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να εμπιστευθούμε την καλή θέληση του Κιμούνδρη, που η πρακτική του έχει δείξει πολλές φορές ότι τάσσεται κατά των φοιτητών.

Εμείς ως Αντιδομή ΕΑΑΚ θέλουμε ο κόσμος της σχολής να συνειδητοποιήσει το πώς τέτοιου τύπου αλλαγές έρχονται να εντατικοποιήσουνε τις ζωές μας περεταίρω και να μετατρέψουνε την καθημερινότητά μας σε μια διαρκή προσπάθεια για να ανταπεξέλθουμε στις δυσκολείες του προγράμματος σπουδών. Πρέπει να συσπειρωθούμε και να εναντιωθούμε στην κατέυθυνση που μπαίνει αυτή την στιγμή στο μάθημα της Οδοποιίας. Χρειάζεται να διασφαλίσουμε συλλογικά την κατάργηση του τεστ,των εργαστηρίων-εξετάσεων και του χρονικού ορίου παράδοσης των φάσεων.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ-ΠΕΙΘΑΡΧΗΣΗ, ΕΝΑΝΤΙΩΝΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΓΗΤΙΚΗ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου